Υπουργείο Εσωτερικών Μετάβαση στο περιεχόμενο
Κυπριακή Δημοκρατία Υπουργείο Εσωτερικών
18/06/2020

Ολοκληρωμένη μεταναστευτική πολιτική και πολιτική ασύλου - Ανθρώπινα και Αποφασιστικά



18/06/2020





Εισαγωγή


Η Κύπρος και οι Κύπριοι βίωσαν τον πόλεμο και την προσφυγιά το 1974 και γνωρίζουν από πρώτο χέρι τι σημαίνει να είσαι πραγματικός πρόσφυγας. Γνωρίζουμε συνεπώς πολύ καλά πότε και πώς να τείνουμε χέρι βοήθειας στους συνανθρώπους μας που πραγματικά κινδυνεύουν.


Πρόσφυγας είναι κάθε άνθρωπος που εγκατέλειψε τη χώρα του εξαιτίας δικαιολογημένου φόβου ότι εκεί θα υποστεί διωγμούς λόγω φυλής, θρησκείας, εθνικότητας ή ακόμα γιατί ανήκει σε συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα.


Αυτόν ορίζει ως πρόσφυγα η Ευρωπαϊκή Ένωση. Σ’ αυτόν τον πρόσφυγα είμαστε αλληλέγγυοι,, και αυτόν τον πρόσφυγα είμαστε έτοιμοι να βοηθήσουμε,, όχι μόνο την Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων αλλά σε κάθε στιγμή όταν μας χρειαστεί.


Δεν ανήκουν όμως όλοι οι αιτητές ασύλου που βρίσκονται σήμερα στην Κύπρο,, σ’ αυτή την κατηγορία. Υπάρχουν χιλιάδες που προέρχονται από ασφαλείς χώρες, δεν διατρέχουν κανένα κίνδυνο εάν επιστρέψουν στις χώρες τους, αλλά εκμεταλλεύονται το σύστημα και τα κενά στις νομοθεσίες μας ούτως ώστε να παραμένουν στην Κύπρο.


Βρισκόμαστε σήμερα εδώ για παρουσιάσουμε την ολοκληρωμένη μεταναστευτική πολιτική της κυβέρνησης, που βρίσκεται και συζητείται ενώπιον της Βουλής. Θέλω να ευχαριστήσω τη Βουλή για τη συνεργασία και να απευθύνω έκκληση στις πολιτικές δυνάμεις να μας δώσουν, το συντομότερο δυνατό, τα εργαλεία που χρειάζονται για να διαχειριστούμε,, ανθρώπινα, αλλά αποφασιστικά τη μεγάλη πρόκληση της μετανάστευσης.


Είναι ανθρωπίνως αδύνατο για την Κυπριακή Δημοκρατία να υποδεχτεί, να φιλοξενήσει και να διαχειριστεί,, τους σημερινούς αριθμούς μεταναστών.


Η ίδια η ΕΕ το 2018 αρνήθηκε την είσοδο σε 500,000 ανθρώπους. Οι πόροι και οι δυνατότητες μας δεν είναι ανεξάντλητοι και η βοήθεια που λαμβάνουμε από την ΕΕ –και δεν αναφέρομαι μόνο στην οικονομική- δεν είναι επαρκής.


Τα δεδομένα


Βασικός στόχος για την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι η ύπαρξη μιας μακρόπνοης και ολοκληρωμένης μεταναστευτικής πολιτικής που θα βασίζεται στην αλληλεγγύη αλλά και σε μια ισορροπημένη προσέγγιση έναντι της νόμιμης, αλλά και της παράτυπης μετανάστευσης.


Η Κύπρος, σεβόμενη απόλυτα τις Ευρωπαϊκές αρχές και αξίες, είναι απόλυτα ταυτισμένη με αυτές τις θέσεις. Προσπαθούμε κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες να διαχειριστούμε το τεράστιο πρόβλημα των μεταναστευτικών ροών. Συνθήκες που δημιουργούνται κατά κύριο λόγο από :
1. την κατοχή και την μεγάλη –180 χλμ- σε μήκος γραμμή αντιπαράταξη,
2. τη γειτνίαση, όσο καμιά άλλη χώρα πρώτης γραμμής, με την ασταθή περιοχή της εγγύς και Μέσης Ανατολής,
3. το γεγονός ότι είμαστε νησί και δεν έχουμε χερσαία σύνορα με άλλες χώρες, αλλά και ότι
4. δεν ανήκουμε στην ζώνη Σιένγκεν,
Την πενταετία 2008 μέχρι και το 2013 ο αριθμός των αιτητών ασύλου στη χώρα μας, έφτασε σύμφωνα με την Eurostat, τις 14,440 αιτήσεις.
Η ανθρωπιστική κρίση όμως προκάλεσε έκρηξη του μεταναστευτικού με αποτέλεσμα από το 2014 μέχρι και το πρώτο τρίμηνο του 2020 να αυξηθούν δραματικά οι νέες αφίξεις στην Κύπρο. Ο αριθμός τους έφτασε τις 34,000, σχεδόν όσος και ο πληθυσμός της Πάφου, καθιστώντας την χώρα μας, αναλογικά πρώτη μεταξύ όλων των χωρών μελών της ΕΕ σε αριθμό αιτητών ασύλου. Σήμερα οι αιτητές ασύλου στην Κύπρο αποτελούν το 3,8% του πληθυσμού της χώρας.
Ενδεικτικά αναφέρεται πως εάν αυτό το ποσοστό ίσχυε για την Γερμανία ο αριθμός των αιτητών θα έφτανε το 1,120,000. Την ίδια ώρα στις υπόλοιπες χώρες πρώτης γραμμής, δηλαδή την Ελλάδα, τη Μάλτα, την Ιταλία και την Ισπανία τα ποσοστά σε αιτητές ασύλου είναι κάτω του 1%.


Η Διάγνωση του προβλήματος


Μακριά από ακραίες τοποθετήσεις, ένθεν και ένθεν του πολιτικού φάσματος, οι αριθμοί είναι αμείλιχτοι και οι δυνατότητες του κράτους περιορισμένες. Γι’ αυτό είναι επιβεβλημένη και επείγουσα η εφαρμογή της νέας μεταναστευτικής πολιτικής η οποία διακρίνεται για την ανθρώπινη,, αλλά ταυτόχρονα και αποφασιστική αντιμετώπιση, των παθογενειών του συστήματος εξέτασης αιτήσεων ασύλου, αλλά,, και των στρεβλώσεων σε αριθμό Νομοθετικών διαδικασιών ώστε να πετύχουμε την συγκράτηση και δραστική μείωση του αριθμού των μεταναστών που βρίσκονται σήμερα στη χώρα μας.
Η ακτινογράφηση του προβλήματος για την Κύπρο, δείχνει ξεκάθαρα πως υπάρχουν σήμερα δυο δίοδοι εισόδου αιτητών ασύλου στη Δημοκρατία:
 Αυτές οι οποίες βρίσκονται κάτω από τον απόλυτο έλεγχο του κράτους και αφορούν εικονικούς φοιτητές και εικονικούς γάμους, αλλά και αυτές
 που δυστυχώς δεν μπορούν να ελεγχθούν αποτελεσματικά και αφορούν τους μετανάστες που φτάνουν στις ελεγχόμενες από τη Δημοκρατία περιοχές, είτε από τα κατεχόμενα,, είτε δια θαλάσσης.


Θα είμαι σαφής: Είναι επικίνδυνο λάθος να τσουβαλιάζουμε όλους τους μετανάστες σε μια κατηγορία.
Είναι ισοπεδωτικό, άδικο και ανοίγει την πόρτα για να μετατραπεί η Κύπρος σε ένα απέραντο κέντρο φιλοξενίας. Κάποιοι,,, απλά αναχώρησαν προγραμματισμένα από την πατρίδα τους, με τους συγγενείς τους να τους αποχαιρετούν στο αεροδρόμιο,, και κάποιοι άλλοι διέφυγαν από εμπόλεμες ζώνες για να σωθούν και να σώσουν τις οικογένειες τους.
• Δεν έφυγαν όλοι από την πατρίδα τους για τον ίδιο λόγο.
• Δεν αντιμετωπίζουν όλοι κίνδυνο της ζωής τους εάν επιστρέψουν στις χώρες τους.
• Δεν μπορεί να θέτεις στην ίδια κατηγορία τον Σύριο οικογενειάρχη που έφυγε από την εμπόλεμη ζώνη της Συρίας για να σώσει την οικογένεια του, με κάποιο που ήρθε στην Κύπρο αεροπορικώς από μια ασφαλή χώρα, δήθεν για να σπουδάσει και βρέθηκε να ζητά άσυλο,, και να θέλεις να εμφανίζεσαι ως προστάτης των αδικημένων.
• Ή ακόμα, να εξισώνεις τον οικογενειάρχη με έναν ύποπτο για διασυνδέσεις με τρομοκρατικές οργανώσεις.
Αυτοί που σήμερα τους τσουβαλιάζουν όλους αδιακρίτως, μπορεί να νομίζουν ότι σκοράρουν πόντους εναντίον της κυβέρνησης, παρουσιάζοντας την Κύπρο σαν δήθεν παραβάτη ανθρωπίνων δικαιωμάτων αλλά το μόνο που καταφέρνουν είναι να αδικούν τους πρόσφυγες μετανάστες που έχουν πραγματική ανάγκη την αλληλεγγύη και τη φροντίδα μας.


Οι πολλοί που ξεγελούν το σύστημα,, ευρισκόμενοι στη χώρα μας χωρίς να διατρέχουν τον παραμικρό κίνδυνο εάν επιστρέψουν στην πατρίδα τους, στερούν πόρους,, από αυτούς οι οποίοι εάν επιστρέψουν στις χώρες τους κινδυνεύουν.


Νέα μεταναστευτική πολιτική


Μπροστά σ’ αυτή την υπέρμετρη εισροή μεταναστών στη χώρα μας και τα δεδομένα που αυτή δημιουργεί, το Υπουργικό Συμβούλιο έχει υιοθετήσει τις εισηγήσεις του Υπουργείου Εσωτερικών για την ολιστική αντιμετώπιση του μεταναστευτικού προβλήματος.
Εικονικοί φοιτητές


Ένα από τα τεχνάσματα που χρησιμοποιούνται για υποβολή αίτησης ασύλου,, είναι η εγγραφή σε κολλέγια τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μέσω αυτής της διόδου την τριετία 2017 – 2019,
• 3,214 πρόσωπα αιτήθηκαν άσυλο και άλλοι
• 2,239 τέλεσαν γάμο με ευρωπαίους πολίτες οι οποίοι,, βάσιμα χαρακτηρίζονται σαν εικονικοί.
Στο πλαίσιο της νέας πολιτικής, οι αποφάσεις που συνδιαμορφώθηκαν από τα Υπουργεία Παιδείας και Εσωτερικών, θέτουν αυστηρότατες προϋποθέσεις και περιορίζουν δραστικά τα παραθυράκια στο σύστημα.
Οι προϋποθέσεις εγγραφής σε κολλέγιο από το προσεχές ακαδημαϊκό έτος διαλαμβάνουν :
• υποβολή τραπεζικής βεβαίωσης για τη δυνατότητα αποπληρωμής των διδάκτρων του πρώτου έτους φοίτησης.
• δήλωση ότι δεν ταξιδεύει στην Κύπρο γιατί διατρέχει κίνδυνο η ζωή του,
• πιστοποίηση της καλής γνώσης της αγγλικής γλώσσας είτε με την προσκόμιση διεθνώς αναγνωρισμένων πιστοποιητικών είτε με τη διενέργεια προφορικής εξέτασης
• το δικαίωμα εργασίας θα περιορίζεται στο πλαίσιο της πρακτικής εξάσκησης εντός του προγράμματος σπουδών ή σε συναφή κλάδο, ενώ,
• ο αριθμός των εγγραφών στην ίδια ακαδημαϊκή χρονιά,,, συνολικά δεν θα ξεπερνά τον μέγιστο αριθμό των επιτρεπόμενων θέσεων που το Υπουργείο Παιδείας θα παραχωρεί.


Εικονικοί γάμοι
Ο άλλος τρόπος διεκδίκησης παραμονής στη Δημοκρατία, στον οποίον παρεμβαίνουμε αποφασιστικά μέσω τριών τροποποιητικών Νομοσχεδίων που ήδη συζητούνται στη Βουλή των Αντιπροσώπων, είναι η αποτροπή τέλεσης εικονικών γάμων.
Υπολογίζεται ότι την τριετία 2017 – 2019 τελέστηκαν σχεδόν 4,000 εικονικοί γάμοι κατά κύριο λόγο από συγκεκριμένα Δημαρχεία.
Οι πρόνοιες των τριών Νομοσχεδίων,, ενώ προστατεύουν απόλυτα τον θεσμό του γαμήλιου τουρισμού, προνοούν πως από τούδε και στο εξής για την τέλεση πολιτικού γάμου απαιτείται μεταξύ άλλων,, η εξασφάλιση πιστοποιητικού ελευθερίας από τον ληξίαρχο του Υπουργείου Εσωτερικών. Κατ’ αντιστοιχία οι ίδιες προϋποθέσεις εισάγονται και στον Περί πολιτικής συμβίωσης Νόμο.
Η αποφασιστικότητα μας για οριστικό τερματισμό του φαινομένου, αποδεικνύεται και από την πρόθεση,, να αφαιρείται από κάθε Δήμο, η δυνατότητα τέλεσης πολιτικών γάμων εάν αποδειχθεί ότι τελεί εικονικούς.


Διέλευση από τα κατεχόμενα


 Η κατοχή του 38% του εδάφους της πατρίδας μας, το μεγάλο μήκος της γραμμής κατάπαυσης του πυρός, η απροθυμία της Τουρκίας για κάθε είδους συνεργασία με την Κυπριακή Δημοκρατία αλλά και αριθμός άλλων παραμέτρων,, συνθέτουν την άλλη δίοδο εισόδου στη Δημοκρατία από την οποία σήμερα διέρχεται πέραν του 75% του συνόλου των αιτητών ασύλου.
Παρά το γεγονός ότι τυγχάνει καθολικής αναγνώρισης και από την ίδια την ΕΕ το γεγονός της υπέρμετρα μεγάλης εισροής μεταναστών από τα κατεχόμενα, την ίδια ώρα δεχόμαστε κριτική, για:
• Τη μεγάλη περίοδο εξέτασης αιτήσεων ασύλου
• Την περιορισμένη εφαρμογή ταχύρρυθμων διαδικασιών εξέτασης προδήλως αβάσιμων αιτήσεων. Των αιτήσεων δηλαδή που αφορούν αιτητές προερχόμενους από ασφαλείς χώρες.
• Μας κριτικάρουν ακόμα οι Ευρωπαίοι εταίροι μας για τον μικρό αριθμό επιστροφών σε ασφαλείς τρίτες χώρες.


Προς αντιμετώπιση αυτών των αδυναμιών του συστήματος υποβάλαμε στη Βουλή, τέσσερα ακόμα τροποποιητικά Νομοσχέδια συμπεριλαμβανομένης και τροποποίησης του Συντάγματος.
• Στηριζόμενοι στις πρόνοιες της Οδηγίας 2013/32 προχωρήσαμε στη θέσπιση καταλόγου ασφαλών χωρών και ενημερώσαμε ήδη την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
• Αιτήσεις από πολίτες των 21 ασφαλών χωρών που περιλαμβάνονται στον κατάλογο, θα θεωρούνται προδήλως αβάσιμες, εκτός και εάν ο αιτητής αποδείξει βάσιμα ότι κινδυνεύει η ζωή του εάν επιστρέψει στη χώρα καταγωγής του.


Το 2019 ο συνολικός αριθμός αιτητών ασύλου στη Δημοκρατία που βρίσκονται σε εκκρεμότητα, έφτασε τις 19,200. Άλλες 2,500 περίπου αναμένουν την εκδίκαση της προσφυγής τους στο Διοικητικό Δικαστήριο. Σ’ αυτούς τους αριθμούς πρέπει να προστεθούν και τα 11,600 πρόσωπα στα οποία παραχωρήθηκε καθεστώς διεθνούς προστασίας.
Μόνο ο συνολικός αριθμός των 33,300 ατόμων,, καταδεικνύει την αναγκαιότητα για σύντμηση των χρόνων εξέτασης των αιτήσεων με ιδιαίτερη αναφορά στις προδήλως αβάσιμες.


Ακόμα από την 1η Ιουλίου,, ενισχύουμε τη μονάδα των εξεταστών με 30 πρόσθετα άτομα, ώστε να καταστεί εφικτός ο στόχος για εξέταση κάθε αβάσιμης αίτησης μέσα σε 10 μέρες κατά μέγιστο.


Μέσα από τις προτεινόμενες Νομοθετικές τροποποιήσεις, οι οποίες ευελπιστούμε ότι θα ψηφιστούν σε Νόμους, πετυχαίνουμε μείωση του χρόνου προσφυγής στο Διοικητικό Δικαστήριο από 75 σε 15 μέρες, ενώ με την πρόσφατη ενίσχυση του Δικαστηρίου, που πλέον αριθμεί πέντε δικαστές με προοπτική αυτοί να γίνουν 10 μετά την χθεσινή απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, η προσπάθεια είναι,, η εκδίκαση των προδήλως αβάσιμων αιτήσεων,, να ολοκληρώνεται σε 2 με 3 βδομάδες.
Οι τροποποιήσεις που θέσαμε ενώπιον της Βουλής διαλαμβάνουν ακόμα,, μείωση του χρόνου της έφεσης ενώπιον της ολομέλειας του Ανωτάτου Δικαστηρίου, από 42 σε 10 μέρες, αλλά και ταυτόχρονη έκδοση του διατάγματος απέλασης με την απορριπτική απόφαση του Διευθυντή της Υπηρεσίας Ασύλου.


Το διάταγμα απέλασης θα εκδίδεται μεν, αλλά η εφαρμογή του θα αναστέλλεται μέχρι την εκδίκαση της απόφασης από το ΔΔΔΠ.
Με την έκδοση απορριπτικής απόφασης θα προωθείται ο επαναπατρισμός του αιτητή στη χώρα καταγωγής του, ανεξάρτητα εάν ο αιτητής προτίθεται να καταχωρήσει έφεση στο Ανώτατο, όπως η σχετική συμφωνία μας με την Υπηρεσία FRONTEX της Ευρωπαϊκής Ένωσης.


Κυρίες και Κύριοι,


Για να καταστεί δυνατή η εφαρμογή μιας τέτοιας ταχύρρυθμης διαδικασίας, η οποία θέλουμε να ολοκληρώνεται για τις αβάσιμες αιτήσεις σε χρόνο όχι μεγαλύτερο των 50 ημερών, χρειάζονται και οι κατάλληλες υποδομές.
Πέραν του Κέντρου πρώτης υποδοχής ΠΟΥΡΝΑΡΑ, που σημειωτέον επανήλθε σε κανονική λειτουργία σαν Κέντρο Πρώτης Υποδοχής από την Δευτέρα 15 Ιουνίου, προχωρούμε με την ανέγερση ενός νέου χώρου φιλοξενίας στη Μενόγεια, στο χώρο των παλιών εγκαταστάσεων της Επιτροπής Σιτηρών. Στο νέο Κέντρο θα διαμένουν όλοι ανεξαίρετα οι αιτητές ασύλου μέχρι την ολοκλήρωση της εξέτασης της αίτησης τους.
Οι εργασίες ανοικοδόμησης άρχισαν με στόχο την παράδοση του Κέντρου τον Σεπτέμβριο.
Όσον αφορά στο κρίσιμο θέμα του επαναπατρισμού όσων οι αιτήσεις ασύλου τους απορριφθούν, ήδη και παρά το γεγονός ότι διεκδικούμε από την ίδια την Ευρωπαϊκή Ένωση τη διαπραγμάτευση με τρίτες χώρες συμφωνιών επιστροφής, η Κυπριακή Δημοκρατία έχει προχωρήσει σε επιστροφές με ναυλωμένες πτήσεις σε συγκεκριμένη χώρα, ενώ προγραμματίζονται και άλλες πτήσεις τις επόμενες βδομάδες.
Θέλω να το επαναλάβω. Η πολιτική μας προσέγγιση είναι να αντιμετωπίσουμε αποφασιστικά τους αιτητές που εκμεταλλεύονται το σύστημα και τη φιλοξενία μας.
Το λέμε για να ακουστεί στο εσωτερικό και για όσους επιδιώκουν να μετατρέψουν το μεταναστευτικό σε αντιπολιτευτικό εργαλείο.
Το λέμε όμως για να το ακούσουν και οι εταίροι μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.


Απαιτούμε στήριξη από ΕΕ


Γιατί δεν έχουμε άλλη επιλογή, από το να διεκδικήσουμε βελτίωση της νέας Ευρωπαϊκής πολιτικής ασύλου και μετανάστευσης,, η οποία πρόκειται να συζητηθεί στις επόμενες βδομάδες.


Η Κύπρος ζητά επιτακτικά :


• τη συμπερίληψη της υποχρέωσης των κρατών μελών για αυτόματη μετεγκατάσταση των αιτητών στη βάση ενός σταθερού και προκαθορισμένου ποσοστού αλλά και περιορισμό της πρόσβασης στα Ευρωπαϊκά κονδύλια, εκείνων των χωρών που αρνούνται να συμμετάσχουν.
• θέλουμε την ΕΕ να διαπραγματευτεί κεντρικά με τις τρίτες χώρες την δυνατότητα επιστροφών αλλά και
• να διεκδικήσει από την Τουρκία την τήρηση της δήλωσης ΕΕ-Τουρκίας του 2016 για τη συγκράτηση στο έδαφος της, των προσύγων,, για τους οποίους της καταβάλλονται δισεκατομμύρια.
Διεκδικούμε σαν ισότιμο κράτος μέλος στήριξη και βοήθεια, αλλά την τύχη μας, θέλουμε να την κρατούμε στα δικά μας χέρια.
Το υπεράριθμο των μεταναστών στη χώρα μας ήδη αφήνει ανεξίτηλα δυστυχώς τα αποτυπώματα του.
Το παράδειγμα της γκετοποίησης στη Χλώρακα, οι άθλιες συνθήκες διαβίωσης ανθρώπων στην παλιά Λευκωσία, η εκμετάλλευση που τυγχάνουν αλλοδαποί εργαζόμενοι, είναι μόνο μερικά από τα παραδείγματα της αδυναμίας διαχείρισης αυτών των αριθμών.
Γι’ αυτό είναι ΚΑΙ αναγκαία ΚΑΙ επείγουσα η έγκριση και εφαρμογή της νέας μεταναστευτικής πολιτικής.
Για να συνεχίσουμε να αντιμετωπίζουμε ανθρώπινα,, τις περιπτώσεις των προσφύγων που πραγματικά κινδυνεύουν εάν επιστρέψουν στις χώρες τους. Των οικογενειών τους, των παιδιών τους καθώς και των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων.
Πρέπει να αποκτήσουμε τα νομοθετικά εργαλεία,, που θα περιορίσουν δραστικά τις αιτήσεις ασύλου και κατ’ επέκταση τις αφίξεις όσων εκμεταλλεύονται το σύστημα.


Ως κυβέρνηση έχουμε ευθύνη να παρέχουμε συνθήκες ασφάλειας σε όλους τους νόμιμα διαμένοντες στη χώρα μας.
Και αυτό δεν θα το επιτύχουμε, μετατρέποντας την Κύπρο σε μεταναστευτικό παράδεισο.
Προτού κλείσω θα ήθελα να εκφράσω και ένα παράπονο.
Ζούμε σε Δημοκρατία και είναι αναφαίρετο και αδιαπραγμάτευτο το δικαίωμα της κριτικής και της δυναμικής έκφρασης.
Δεν αποτελεί όμως δικαίωμα κανενός η παραπλάνηση και παραπληροφόρηση.
Είναι κατάφωρα άδικο και προσβλητικό για τους λειτουργούς μας,, στα Κέντρα φιλοξενίας,, να αναδεικνύεται σε περίοδο πανδημίας, η δήθεν έλλειψη σαπουνιού σε κέντρο φιλοξενίας, αλλά την ίδια ώρα να μην γίνεται καμία απολύτως αναφορά ότι και στα δύο Κέντρα φιλοξενίας μας, στο Πουρνάρα και την Κοφίνου, δεν εντοπίστηκε ούτε ένα κρούσμα κορωνοιού. Θέλω να συγχαρώ γι’ αυτό τους αρμόδιους λειτουργούς.
Είναι ακόμα τουλάχιστο υποκρισία, να επικρίνεται το Υπουργείο Εσωτερικών ότι περιόρισε τη διακίνηση των μεταναστών που διέμεναν στα Κέντρα, την ίδια περίοδο που ολόκληρη η Κύπρος βρισκόταν υπό περιορισμό.
Ή μήπως, δεν είναι μεροληπτική προσέγγιση,, να μην αναδεικνύονται τα ευρήματα της έκθεσης της Επιτρόπου Διοικήσεως την οποία κάποιοι με τόση ανυπομονησία περίμεναν, γιατί απλά δεν τους βόλεψε;
Ούτε λόγος δε,, για την επέκταση σε χρόνο ρεκόρ των δύο Κέντρων,, που έδωσε τη δυνατότητα τήρησης των προνοιών των πρωτοκόλλων ασφάλειας και υγείας.


Καμία αναφορά ακόμα από τους επικριτές μας, για την υιοθέτηση ασφαλών μηχανισμών σίτισης με πολύ μεγαλύτερο κόστος.


Αγαπητοί Φίλοι,
Παρουσιάζουμε σήμερα την ολοκληρωμένη πρότασή μας για τη διαχείριση του μεταναστευτικού, λίγες μόνο μέρες πριν τη συζήτηση σε Ευρωπαϊκό επίπεδο της νέας ευρωπαϊκής πολιτικής ασύλου και μετανάστευσης.
Συνεχίζουμε να είμαστε ανοικτοί στον διάλογο με όλα τα κόμματα, τα ενδιαφερόμενα μέρη αλλά και τον κάθε πολίτη ξεχωριστά.
Με όσους θέλουν να συνεισφέρουν με συγκεκριμένες εισηγήσεις, για να αντιμετωπίσουμε ανθρώπινα αλλά αποφασιστικά το μεταναστευτικό πρόβλημα στη χώρα μας.


Λευκωσία 18η Ιουνίου 2020


Πίσω στην προηγούμενη σελίδα